Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

måndag 29 mars 2021

Krämig lövbiffspasta med tagliatelle



Ett recept från Linas matkasse. Helt okej vardagsmat, men det är svårt att lyckas med lövbiff... tycker att det alltid blir torrt och segt. Förutom rullader som får koka länge och bli riktigt möra.



4 portioner

360 g tagliatelle

1 broccoli

2 tomater

1/2 frp bladpersilja

Krämig lövbiff:

1/2 gul lök

500 g lövbiff

1 tsk torkad dragon

1 dl vispgrädde

1 vitlöksklyfta

Olivolja

1/2 tsk salt

Svartpeppar

1 tsk vetemjöl

3 dl mjölk

1 tsk kinesisk soja

1 tsk dijonsenap

1/2 kycklingbuljongtärning


Koka tagliatelle enligt anvisning på förpackningen. Skala och skär broccoli i små buketter, skiva stammen tunt. Koka med pastan ca 2 min mot slutet av koktiden.
Finhacka gul lök och vitlök. Strimla lövbiff.
Krämig lövbiff: Hetta upp lite olivolja i en rymlig stekpanna. Fräs lök, vitlök och lövbiff på hög värme ca 2 min. Krydda med torkad dragon, salt och lite nymald svartpeppar. Sänk värmen och pudra över vetemjöl.
Rör ner vispgrädde, mjölk, kinesisk soja, dijonsenap och smulad kycklingbuljong. Sjud ca 6 min. Smaka av med lite salt.
Dela tomat i mindre bitar. Grovhacka bladpersilja.
Strö tomater och persilja över pannan och servera med nykokt pasta och broccoli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar