Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

måndag 10 januari 2022

Texmexsoppa



Ett recept från en Allt om mat tidning. Superbra om man har köttfärs över från tacomiddagen. En väldigt god variant med spenat och bönor i!


4 personer

1 gul lök

500 g nötfärs

2 msk rapsolja

1 tsk salt

1 krm svartpeppar - nymald

1 påse tacokryddmix - (ca 40 g)

1 l vatten

1 burk vita bönor i tomatsås - stora

0,5 pkt babyspenat - (ca 30 g)

0,5 dl persilja - strimlad


Tillbehör: 
1 pkt nachos
guacamole 


Skala och finhacka löken. Bryn löken och färsen i oljan. Krydda med salt och peppar.
Rör i kryddmixen. Tillsätt vattnet, koka upp soppan under omrörning och sjud under lock ca 10 min. Rör om då och då.
Tillsätt bönorna och sjud soppan ca 5 min. Blanda i spenat och persilja. Sjud soppan 1–2 min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar