Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

söndag 2 januari 2022

Angosturasill

Ett recept från en Allt om mat tidning. Valde ut denna då min sambo är väldigt förtjust i drinken Old fashioned som innehåller angostura bitter. Och som jag hoppats så blev han väldigt förtjust i denna sillen! Jag tyckte också att den blev god, men inte så pass att jag tycker att vi ska göra den igen.



2 burkar inläggningssill (a 420 g)

Lag:

1 dl ättiksprit (12%)

2 dl strösocker

3 dl vatten

3 bitar pomerans 

10 hela kardemummakapslar

1 msk angostura 

1 liten rödlök

2 små morötter

Låt sillen rinna av. Koka upp ättiksprit, socker, vatten, salt, pomerans och kardemummakapslar. Låt lagen kallna. Tillsätt angostura. Skala och skiva rödlök och morötter. Skär sillen i 2 cm breda bitar. Varva sill, lök och morötter i en skål eller burk. Häll på lagen och ställ kallt 1 dygn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar