Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

måndag 31 januari 2022

Fiskgryta med purjo

Ett recept från en Allt om mat tidning. Egentligen är det tänkt att man ska tillaga den i micron men jag gjorde den på spisen istället, känner mig väldigt skeptisk till att laga mat från grunden i micron. Jag tyckte att det var okej men varken min sambo eller barnen gillade det så lär ju aldrig göra denna rätten igen.



4 portioner 

4 medelstora potatisar 

2 msk vatten

1 purjolök

1 pkt torsk, 400 g

4 tomater

1 knippa dill

1 citron

1 tsk salt

1 krm peppar

1/2 tsk dragon

Skala och skiva potatisen tunt. Lägg skivorna i botten på en traktörpanna med lock. Häll ett par msk vatten i pannan. Sätt på lock och förlika potatisen i 4 minuter. Ansa under tiden purjolöken och skär den i tunna ringar. Bred purjolöken över potatisen. Skär fisken i skivor och krydda med salt och peppar. Lägg ovanpå purjon. Strö på hackad dill och dragon. Stick ner tomater och citron i skivor. Lägg på locket och koka grytan i 8-10 minuter, beroende på hur tinad fisken var från början. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar