Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

måndag 26 april 2021

Shawermakryddad kycklingklubba med bulgur



Ett recept från Linas matkasse. Väldigt gott! Hade en palsternacka i kylen som jag slängde med. 



4 portioner 
300 g morötter
1100 g kycklingklubbor 
4 msk shawermakrydda
Olivolja

Tomatsallad:
2 st tomater
1 bananscharlottenlök 

Tillbehör:
250 g bulgur
1 dl matyoghurt 
1 tärning kycklingbuljong

Värm ugnen till 200°C (varmluft) eller 225°C (vanlig).
Shawermakryddad kycklingklubba: Dela morötter i mindre bitar. Gnid in kycklingklubbor med shawermakrydda. Lägg kyckling och morötter i en smord ugnsform och ringla över lite olivolja. Tillaga mitt i ugnen ca 35 min tills kycklingen är helt genomstekt (innertemp 83°C).
Koka bulgur enligt anvisning på förpackningen, men tillsätt kycklingbuljong istället för salt.
Tomatsallad: Tärna tomat. Finhacka bananschalottenlök. Lägg upp i en skål, se tips!
Servera shawermakryddad kyckling med morötter, nykokt bulgur, tomatsallad och en klick matyoghurt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar