Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

måndag 19 april 2021

Löjromspizza

Hade sikrom kvar i frysen så googlade efter något gott recept att använda den till. Hittade detta som såg så himla gott ut! Och det var det verkligen! Detta kommer jag lätt göra igen! Men nästa gång med mindre mängd sikrom. Min sambo tyckte vi lika gärna kunde göra slut på det vi hade och tinade allt... men det blev lite väl mycket. Så gå inte efter bilden när du klickar ut romen! 



Ingredienser

Pizza:
1 pkt tortillabröd
1 dl creme fraiche eller smetana
75 g parmesanost

Topping:
1 rödlök
1 kruka färsk gräslök
1 dl creme fraiche eller smetana
80 g löjrom eller sikrom
Svartpeppar
Flingsalt

Tillagning:

Värm ugnen till 225 grader. Lägg tortillabröd på en bakplåtsklädd plåt. Bred på creme fraiche och toppa med riven parmesanost. Grädda i ugn i ca 10-15 min.
Skala och finhacka rödlök. Finhacka gräslök. Ta ut pizzan och strö över rödlök och gräslök. Toppa med klickar av creme fraiche och löjrom. Strö över svartpeppar från kvarn och lite flingsalt. Skär pizzan i bitar och servera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar