Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

söndag 17 oktober 2021

Stroganoff på italienska

Ett recept från en Allt om mat tidning. Lätt att göra och gott! Perfekt varsagsmat.
4 portioner 350 g salsicciakorv - gärna med fänkålssmak 30 g svamp - torkad, t ex karljohan 1 gul lök - stor 1 tsk majsstärkelse (Maizena) 2 msk tomatpuré 2 tsk dijonsenap - grovkornig 0,5 tärningar köttbuljong 1 dl vatten 1,5 dl matlagningsgrädde Tillbehör: 300 g pasta - t ex strozzapreti 100 g rucola Koka pastan enligt anvisningen på förpackningen. Lägg svampen i kallt vatten ca 10 min . Ta ut köttet ur korvarna och skär det i bitar. Skala och skär löken i små tärningar. Låt svampen rinna av och skär den i bitar. Bryn korvinkråmet i en stekpanna tills det fått färg. Tillsätt lök och svamp och bryn ytterligare 2–3 min. Strö över majsstärkelsen och tillsätt tomatpuré, senap, buljongtärning, vatten och grädde. Sjud ca 15 min. Krydda med salt och 1 krm peppar. Servera med pasta och rucola.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar