Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

onsdag 27 oktober 2021

Spansk paella med skaldjursmix och chorizo

Ett recept från en Allt om mat tidning. Superlätt att göra och gott! Fräsch rätt!
4 portioner 1 skaldjursmix - paket, fryst (500 g) 1 lök - gul 4 dl arborioris - eller långkornigt ris 1 msk olivolja - + 1 msk olivolja 1 saffran - (0,5 g) 1 tsk salt 8 dl vatten 2 paprikor 2 chorizo - red hot 0,5 dl persilja - strimlad 1 krm svartpeppar - nymald Tina skaldjuren och låt rinna av. Skala och hacka löken. Fräs lök och ris i 1 msk olja i en gryta. Tillsätt saffran, salt och vatten. Koka upp och sjud under lock ca 20 min. Kärna ur och strimla paprikan. Skiva korven. Hetta upp 1 msk olja i en stekpanna. Fräs paprika och korv 2-3 min. Blanda i skaldjuren och fräs ytterligare 2-3 min. Vänd ner fräset i riset. Strö över persilja och krydda med peppar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar