Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

fredag 29 oktober 2021

Pastapizza

Ett recept från en Allt om mat tidning. Superlätt att göra och gott! Min sambo blev väldigt förtjust och sa att vi måste göra det igen! Men jag blev inte lika imponerad.
4 portioner 200 g spaghetti 2 gröna paprikor 1 msk smör - till formen 80 g salami - i tunna skivor 150 g rökt skinka - i strimlor 1 pkt cocktailtomater - (250 g) 4 ägg 2 dl mjölk 0,5 kruka oregano - färsk, klippt 1 pkt gräslök - fryst (35 g) 0,5 tsk salt 1 krm svartpeppar - nymald 2 dl ost - riven (50 g) Sätt ugnen på 200°. Koka spaghetti i saltat vatten enligt anvisning på förpackningen. Skölj, kärna ur och strimla paprikorna. Låt dem koka med de sista 2 minuterna. Häll i durkslag och spola av med kallt vatten. Smält smöret i en en ugnssäker form i ugnen. Fördela pasta och paprika i formen. Lägg på salami och skinka. Skölj och skär tomaterna i halvor. Lägg dem i formen. Vispa ihop ägg, mjölk, oregano, gräslök, salt och svartpeppar. Häll på blandningen och strö över osten. Grädda mitt i ugnen ca 25 min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar