Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

måndag 24 maj 2021

Zucchinirullar med parmaskinka och ricotta

Ett recept från köket.se. Såg lite spännande ut så ville prova detta receptet. Tyvärr blev de lite för salt, så tänk på att inte salta zucchinin för mycket! Sen kan jag ärligt säga att jag tyckte att de var lite tråkiga. Men min sambo tyckte förvånansvärt nog att det var supergott!
4 portioner 2 zucchini 1 msk olivolja salt svartpeppar 50 g pinjenötter 250 g ricotta 0,5 kruka färsk basilika, hackad 1 krm salladskrydda 100 g parmaskinka färska basilikablad, att garnera med sallad, att servera till Sätt ugnen på 200 grader. Skär zucchinin i tunna skivor på längden. Hetta upp en stekpanna med olja och stek skivorna på bägge sidor. Krydda med salt och peppar. Rosta pinjenötterna i en torr stekpanna och krossa dem sedan i en mortel (spara några att garnera med). Blanda ricotta, pinjenötter, basilika och salladskrydda i en bunke. Fördela ricottasmeten över varje zucchiniskiva och toppa med en skiva parmaskinka. Rulla ihop skivorna till rullar och lägg dem i en ugnsform. Strö över pinjenötter och ugnsstek i 20 minuter. Garnera med basilika och servera tillsammans med en sallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar