Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

lördag 29 maj 2021

Morotsplättar med dragonyoghurt

Ett recept jag hittade på ica.se. Jag gör vegetariska rätter alldeles för sällan, men denna kände jag direkt att jag ville testa. Och det var verkligen gott! Plus att det gick snabbt att göra.
4 portioner Plättar: 500 g morötter 1 ägg 1 dl mjölk 1 dl vetemjöl 1/2 dl sesamfrön 1/2 tsk spiskummin 1/2 tsk salt 2 krm svartpeppar 1 msk olivolja Dragonyoghurt: 1 kruka dragon 2 dl matyoghurt 1/2 msk dijonsenap Plättar: Skala och riv morötter grovt. Vispa upp ägg med mjölk och rör i mjöl. Blanda i morötter, sesamfrön och kryddor. Stek plättar i olivolja i en stekpanna. Dragonyoghurt: Hacka dragon och blanda med yoghurt och senap. Smaka av med salt och peppar. Grönsaker: Lägg haricots verts i kokande vatten och koka mjuka. Låt dem rinna av och blanda med ris och spenat. Servera plättarna och yoghurten med en god sallad till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar