Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

måndag 8 november 2010

8 November Canneloni

Det var ett tag sen jag köpe dom här pasta rullarna, men idag tyckte jag att det var dax.
Stekte lammfärs (som jag hade kvar sen jag gjorde shepherds pie), och en halv rödlök i lite smör.
Sen så blandade jag i kantareller, tomatpuré, nymalen peppar, köttbuljongtärning och lite chili krydda.
Så var det bara att proppa rören fulla med köttfärssåsen. La dom i en ugnsform, hällde sen på bechamelsås, och sist riven ost (jag hade västerbottenost) ovanpå. Sen in i ca 200 grader i 30 minuter.
Det blir ju samma sak som lasagne när det är färdigt, men det känns lite lyxigare och finare med cannelonin tycker jag.

För övrigt så blev min köttfärsås grymt god. Spelar nog ingen roll att det var just lammfärs, men det var så himla gott med kantarellerna och allt annat ihop..sen var det nog också att jag inte har ätit lasagne (eller canneloni)på över ett år, så rätten var ganska så efterlängtad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar