Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

torsdag 18 november 2010

18 November Vaktel Jakob



Har fått önskemål om att laga Kyckling Jakob, men jag har ju redan gjort det...men så idag tänkte jag prova vaktel för första gången. Så tänkte jag, fågel som fågel, så det fick bli Vaktel Jakob istället!

Det var riktigt smarrigt! Älskar kyckling Jakob, så har saknat det lite faktiskt.. Och med vaktel smakade det precis likadant som det brukar. Skulle kunna vara lite läckert med var sin liten vaktel på tallriken..men tycker istället att det var mest pillrigt och jobbigt. Därför rekommenderar jag istället att du byter ut vaktlarna till vanlig kyckling. Om inte annat så är det mycket billigare!


4 port.
4 små vaktlar
2 bananer
smör att steka i
ca 3 dl grädde
3 msk chilisås
salt och peppar
paprikakrydda
1 pkt bacon
ca 1½ dl chilinötter

Stek vaktlarna i lite smör. Krydda med salt, peppar och paprikakrydda.
Vispa grädden, blanda ner chilisåsen.
Lägg vaktlarna i en ugnsform, skiva bananerna och lägg ovanpå, strö över chilinötterna och sist grädden ovanpå. Låt stå i ca 225 grader i 45 minuter. Knaperstek baconet och strö över. Servera med ris.

En annan sak, idag kom min Kärlek hem med fryst pytonorm till mig! Han hade hittat det inne på någon nyöppnad coop forum i Enebyberg idag. Det är vad jag kallar kärlek;)

1 kommentar: