Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

fredag 19 november 2010

19 November Sjasjlyk

Ett tips från min kärlek. Men egentligen har jag redan gjort grillspett, fast det här är grillspett med lammkött - sjasjlyk kallas det tydligen då. Inte mig emot att få chansen att göra grillspett igen. Och nu provade jag för första gången grill funktionen på min ugn. Hade nämligen ingen lust att dra fram min lilla klotgrill som står och gömmer sig i förådet.. är inte riktigt väder för det.
Men det blev riktigt bra att göra spetten i ugnen!

Gjorde en marinad på soya, olja, salt, peppar och en färdig kryddmix jag fick när jag fyllde år.
(paprika, chili, vitlök m.m)
Skar bitar av champinjoner, röd paprika, gul lök och lammstek. Lät det sen ligga i marinaden i några timmar.
In i ugnen på grill funktionen i 225 grader ca 15 minuter.
Till det blev det jasminris och tzatziki! (riven gurka, matyoghurt, vitlök och salt)

Rekommenderar sjasjlyk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar