Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

lördag 20 november 2010

20 November Krokodil

Spännande!!
Köpte en bit krokodilkött på saluhallen när jag var där. Stekte rå riven potatis i lite smör, kryddade med salt, peppar och paprikakrydda. Sen hade jag lite tzatziki kvar sen igår, som jag tog till. Krokodilen då? Jadu, hur gör man iordning krokodil egentligen? Stekte den well-done för säkerhetsskull, kryddad med salt, peppar, cayennepeppar och vitlök.
Smaken var skum. Går inte att jämföra med varken fågel, fisk eller nöt egentligen. Köttet var väldigt kompakt och segt, lite gummi liknande. Skulle nog kunna säga att det var som halloumi. Jo, det beskriver nog bäst. Men det var ju inte äckligt, jag åt upp allting. Och det gjorde min vän också! Men våra två bords kavaljeer däremot, dom fegisarna åt pizza istället! Fast dom smakade i och för sig varsin liten tugga..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar