Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

onsdag 13 juni 2012

Joakims Sussis briam

Ett tips från min kompis lillebror. Detta receptet fick mig att tänka på Ratatouille, påminner lite om det. Gott var det i alla fall! Åt den först bara som den var till lunch, vilket gick bra som ett vegetariskt alternativ, sen som middag stekte jag en ny sorts korv till. BBQ korven Hickory hette den, kryddig och god!



6-7 potatisar
1 aubergine
2 squash
2 röda lökar
2 röda paprikor
1 grön paprika
1 gul paprika
1 knippe persilja
3 vitlöksklyftor
ca 3 msk olivolja
salt och peppar efter smak
2 burkar krossade tomater

Skala potatisen och löken. Hacka sedan i lagom stora bitar. Skölj resten av grönsakerna och skär även dem i bitar. Lägg ner allt i en stor form med höga kanter, häll över krossade tomaterna och rör om. Häll på vatten tills allt täckts. Smaksätt med salt och peppar. Ringa sist över lite olivolja. Ställ in formen i 250 grader längst ner i ugnen i ca 1-1½ timme. Häll på lite extra vatten om det behövs, det ska vara ca i cm vatten kvar när det är klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar