Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

lördag 9 juni 2012

Bananpaket

Ett recept ur min fina bok Efterlängtade efterrätter av Charlotta Malhotra. Annorlunda.. har aldrig ätit tortillabröd i en efterrätt förut. Tydligen ett afrikanskt recept. Det var helt okej, men väldigt mättande så en halv per person hade varit mer lagom, plus att jag saknade lite vaniljglass till... Tog mig även friheten att ringla lite sirap över, vilket gjorde susen!


4 port. (eller 8 om man istället tar en halv per person)

4 bananer
2 tsk kanel
4 msk  farinsocker
4 msk  pressad apelsinjuice
4 tsk apelsinskal
4 st tortillabröd
smör att steka i

Skubba en apelsin i ljummet vatten. Riv en del av skalet och pressa ut apelsinsaft.Lägg en skalad banan på varje tortillabröd, strö på ½ tsk kanel, 1 msk farinsocker, 1 msk apelsinjuice, ½ tsk apelsinskal och rulla sedan ihop den. Stek ett par minuter på varje sida i en stekpanna med smör. Servera direkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar