Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

söndag 1 maj 2011

1 Maj Flädersaft



Har märkt att det har sinat i saft förrådet... tycker att det inte var så länge sedan jag gjorde en massa rabarbersaft.. men jag dricker saft i princip dagligen så det går åt en hel del hemma hos mig! Men det är ju så gott! Hemmagjord saft är den bästa saften!

Hade en påse med fläderblommor i frysen, smart va? Bara att plocka fram när som helst på året, så vips har man sommarsmakerna när man känner för det!

35 fläderblommmor
3 citroner, tvättade och skivade
1½ liter kokande vatten
1½-2 kg strösocker
50 g citronsyra

Blanda ihop vattnet och sockret, rör sedan ner citronsyran Och sist blommorna och citronerna. Låt stå kallt i 3 -4 dagar, rör om 2 gånger dagligen. Sila och fyll upp på flaskor. Superenkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar