Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

lördag 7 maj 2011

7 Maj Frozen Cheesecake

Grymt god Cheesecake, helt klart den bästa! Sån man gör i ugnen är supertråkig i jämförelse med denna.
Första gången jag åt denna var för ungefär 10 år sedan, min dåvarande svärmor ville inte dela med sig av sitt hemliga recept... Men nu har jag lyckats få tag på det själv, ha! Rekommenderar verkligen denna!

4 st ägg
1½ dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
200 g philadelphiaost
4 dl vispgrädde
300 g digestivekex

Dela äggulorna från vitorna. Vispa gulorna och sockret, blanda sedan i
osten. Vispa grädden och vaniljsockret lätt och fluffigt och vänd ner i ostsmeten.
Vispa vitorna till ett vitt skum och vänd försiktigt ner det i smeten.
Krossa digestivekexen och varva med smeten i en sockerkaksform eller
gratängform. Frys sedan i cirka 3 timmar före servering.
Tips: När du ska servera kakan kan du spola varmt vatten på sockerkaksformen
så lossnar den lättare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar