Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

tisdag 3 maj 2011

3 Maj Hallonsmulpaj med vit choklad

Glömde ta med mig systemkameran. Men denna bilden får duga!

Ett nytt recept ur min nya bok kladdiga kakor! Tyvärr så blev jag inte superimponerad.. Visst var den god, och den gick åt, så gästerna verkade gilla den.
Men får jag välja så gör jag hellre smulpaj med rabarber eller blåbär. Men kul att prova göra en med hallon för första gången.

200g smör
1 dl strösocker
1 msk vaniljsocker
3½ dl vetemjöl
saften från 1 citron
ca 1 liter frysta eller färska hallon
100 g finhackad vit choklad

sätt ugnen på 150 grader. Smällt smöret, blanda med dom torra ingredienserna. Tillsätt citronsaften och blanda ytterliggare. Fyll en ugnssäker form med hälften av smulorna, häll på hallonen och strö över den vita chokladen. Fördela resten av smulorna ovanpå. Grädda i mitten av ugnen i ca 60 minuter. Servera med vaniljsås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar