Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

söndag 22 maj 2011

22 Maj Chokladbollar

Det står egentligen negerbollar i min receptbok...! Men jag döper om dom till chokladbollar.
Det ska vara pärlsocker på tycker jag, kokos gör att dom känns så torra.. men det är väl en smaksak. Barnsligt gott är det i alla fall!

100 g smör
1 dl strösocker
3 dl havregryn
1 msk kaffe
1 tsk vaniljsocker
3 msk kakao
pärlsocker att rulla bollarna i

Ställ fram smöret så att det blir rumsvarmt. Blanda samman alla ingredienserna
till en smidig deg. Forma till bollar och rulla bollarna i pärlsocker.

5 kommentarer:

  1. Bra recept, men kokos är ju godare än socker.

    SvaraRadera
  2. tack Åke! Själv föredrar jag socker, men det är en smaksak! Man gör som man vill :)

    SvaraRadera
  3. Det får inte kallas "chockladboll", eu-reglerna är tydliga på den hår punkten, för lite kakao, Negerboll är således helt korrekt :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du tycker att det är korrekt att använda ordet neger som idag och många många år tionde tillbaka är starkt skällsord för miljoner människor världen över så får du givetvis tycka det. Själv tycker jag att du vissar total brist på respekt och empati för dina medmänniskor. What goes around comes around!

      Radera