Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

lördag 14 maj 2011

14 Maj Mauds pajdeg

Idag är det ett år sedan som jag började med min blogg! Så himla roligt. Trodde aldrig att det skulle gå såhär bra, att jag skulle orka hålla på så här länge! Men still going strong, tänker inte sluta än på länge!

Ett perfekt alternativ om man vill byta ut den vanliga smulpajen. Lika enkelt och minst lika gott! Blir en härligt seg och knaprig yta... mmmm supergott!!

100 g smör
1 ägg
2½ dl vetemjöl
2½ dl strösocker
½ krm salt
1 tsk bakpulver

300 g rabarber eller andra goda bär
Sätt ugnen på 180 grader. Smält smöret och låt svalna. Smörj en ugnsfastform
och häll i rabarbern eller bären. Blanda alla ingredienserna och
sprid sedan ut smeten över rabarbern. Ställ formen mitt i ugnen i cirka 30
minuter. Servera med glass eller vaniljsås.

3 kommentarer:

  1. Hittade hit genom Jeanette och Samson ;) Rolig sida med massor av inspiration..Perfekt för mig som aldrig vet vad man ska ha till middag..Du är verkligen jätteduktig!
    Marie och Wilda

    SvaraRadera
  2. härligt! just nu är det mycket efterätter en månad framåt, men sen fortsätter det som vanligt med maträtter. men kolla gärna under flikarna till höger! :) mvh linnea

    SvaraRadera
  3. Jag lär komma tillbaka många gånger :)

    SvaraRadera