Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

fredag 6 maj 2011

6 Maj Kladdkaka




Kom på att jag ska dela med mig av min recept bok som jag gjorde när jag pluggade på Viebäck.
Först ut kommer Kladdkakan. Så klassisk, och så himla god. Perfekt kladdig. En kladdkaka är väl aldrig fel?


100 g smör
2 st ägg
2 dl strösocker
1 dl vetemjöl
3/4 dl kakao
1 tsk vaniljsocker

Smält smöret och låt svalna. Vispa ägg och socker pösigt och blanda i fettet. Blanda med resten, häll i smord och bröad form med löstagbar botten. Grädda i 175 grader 24 min för form med 20 cm diameter, 21 min för med 23 cm diameter. Bör helst stå minst 3 tim innan servering. Servera med en klick vispgrädde eller glass.

1 kommentar:

  1. Bjod pa denna pa foraldratraffen och det va verkligen en hit! sa god den va:) smallte aven ett marabouchoklad och bredde over toppen - riktigt gott!/Line

    SvaraRadera