Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

lördag 12 mars 2022

Surfside wrap



Ett recept från en Allt om mat tidning. Supergott! Perfekt att ha med på stranden. Va länge sedan jag gjorde något som jag kände att jag vill göra igen. Men detta måste jag prova att ta med på någon utflykt i sommar. Riktigt fräscht, gott och mättande. Den salta fisken kan jag tänka mig passar extra bra en varm sommardag.

Så 

4 portioner

4 stora tortillabröd

3 dl bulgur

1 msk konc grönsaksfond

1 krm salt - + 0,5 krm

1 krm svartpeppar - nymald + 0,5 krm

1,5 dl turkisk yoghurt

2 msk citron - pressad

0,5 gurka

1 avokado 

1 liten rödlök

12 skivor kallrökt lax

2 msk svarta sesamfrön


Tillbehör:
sallad

Koka bulgurn enligt anvisning på förpackningen med fond i vattnet. Låt bulgurn kallna och smaksätt med 1 krm salt och 1 krm peppar.



Blanda yoghurten med citronsaft, 1/2 krm salt och 1/2 krm peppar.



Skär gurkan i långa stavar. Skala, kärna ur och skär avokadon i klyftor. Skala och finhacka löken.




Lägg tortillabröden på bänken. Fördela laxen på tortillabröden. Lägg bulgurn som en sträng mitt på. Klicka på citronyoghurten. Lägg på gurka och avokado. Strö över lök och sesamfrön.



Rulla ihop till wraps. Skär dem mitt itu, lite på snedden. Servera gärna med sallad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar