Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

torsdag 4 augusti 2011

Märtas scout tortilla

Fick detta tipset från Jönköping! Tänka sig, familjen Johansson sitter inne med riktiga triumfkort när det kommer till smarriga recept! Dom har gett mig flera andra som jag rekommenderar, och inte allt för oväntat så var detta receptet också supergott! Riktigt guld recept! Gör det!
(Men Märta, om du läser detta, jag tog mig friheten att byta ut salladskycklingen mot grillad kyckling.)

1 hel kyckling, marinerad
5 dl creme fraiche
2 dl cream fraiche med paprika/chili1 röd lök
2 paprikor
ca 3 dl Riven ost
Tortilla bröd modell mindre. ca 16.

Blanda halva påsen med kyckling, hackad rödlök och hackad paprika, blanda först i paprika chili creame fraichen, och sedan "spä" ut med den naturella creamefraichen, och osten. Det ska bli lagom kosistens. Inte för mycket creme fraiche för då flyter den bara ut, och inte för mycket ost för då blir den torr och tråkig...

Tanken är att du gör smeten först, och sen tar nån sked och lägger i ett tortilla bröd och viker det dubbelt och steker lite lätt på varje sida så de får lite krispig yta. Ev. gör en dubbel, men det kan vara svårare att vända.
servera med sallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar