Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

söndag 7 augusti 2011

Maries andra pastablandning


Ett tips från en läsare! Egentligen skulle man ha spaghetti, men jag hade glömt att köpa det, så det blev makaroner istället. Men pasta som pasta!
Gott var det i alla fall. Men jag tyckte att det blev lite för torrt, så jag blandade i lite creme fraiche.

pasta
hackad vitlök
bacon
färska champinjoner
gul lök
sambal oelek

Det var bara att steka vitlök, lök, bacon och svamp, sen blanda med pasta och sambal oelek. Lätt som en plätt!

2 kommentarer:

  1. Javisst är de här pasta blandningarna goda :) Och så skönt enkla..
    Men om det blev för torrt så har du använt för lite olja vid stekningen..tror man ska ha ca 1 dl olja..kanske mer ;)

    SvaraRadera
  2. mm skönt att inte alltid behöva göra så jätte avancerat! enkelt är också smarrigt! tack igen!

    SvaraRadera