Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

måndag 8 augusti 2011

Maries Tyska slottsstek


Ett tips från en läsare! Det tackar jag för!
Sån här mat får mig direkt att tänka på min kära farmor. Stek, potatis och sås. Så klassiskt och så gott!
Tyvärr var det lite halvkrångligt att följa receptet, eftersom jag inte hade några mått, så jag bara hällde lite på känn.. vet inte alls om jag hade för lite eller för mycket av ingredienserna..men gott blev det i alla fall!

1 stek
salt
cayenne peppar
ättika
ljus sirap
vatten
grädde


Bryn 1 st stek (nöt eller gris) i en stor stekgryta.
Krydda med salt och cayennepeppar.
Gnid in med ättika och ljus sirap, häll på ganska mkt, och vid slutet av stekningen.
På med lite vatten och låt puttra tills det nästan är klart.
I med massor av grädde eller creme fraiche

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar