Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

tisdag 30 augusti 2011

LCHF Hamburgare



Ett tips från min kära klasskamrat. Och det var verkligen grymt gott! Detta receptet ska jag definitivt bjuda min kärlek på, tror att han kommer att bli grymt imponerad.

En 150-grammare slängs i pannan och steks i smör.
En halv avocado mosas och blandas med valfri mängd finhackad lök.
Ett rejält salladsblad får agera bröd, burgaren läggs i och får ett lager majonnäs på sig.
Ovanpå det avocadogeggan och överst några baconskivor som fått steka medan man monterade det andra.

3 kommentarer:

  1. Tack för tipset! Gärna mer Lchf mat!

    SvaraRadera
  2. Låter gott..ska testas :)Har skickat dig några recept idag,och har även lagt ut på min fb sida så det kommer nog några iaf :)
    Har en del Lchf recept som jag kan skicka en annan dag :)
    Har även på LCHF bröd om det är intressant :)

    SvaraRadera
  3. therese: tack själv för att du tittar förbi! jag äter det mesta, så provar på allt möjligt! Så kan inte svara på om det kommer så mycket mer lchf mat, det beror på vad folk rekommenderar:) men har i alla fall ett till recept på lager!

    Marie: tack så mycket! det uppskattas verkligen!
    tyvärr är jag inte så förtjust i att baka bröd, än så länge! :) hhåller mig till deserter och maträtter tills vidare!

    SvaraRadera