Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

lördag 20 augusti 2011

Idas varma potatissallad


Ett tips från en läsare! Spännande med varm potatissallad, det har jag aldrig gjort förut! Och den var väldigt god! Men ska jag vara ärlig så fuskade jag lite..fanns ingen vårlök på ica..så jag köpte salladslök istället. Men det blev supergott ändå! Prova gärna!
Men tänk på att vara försiktig med chilin..tvätta händerna noga efter att du har hackat den..!

färsk potatis
pressad citron
olja
1 färsk chili
vårlökar
isbergssallad

Börja med att förkoka färskpotatis. Medans den kokar kan man blanda ihop dressingen av olja , presssad citron, hackad chili och hackade vårlökar. När potatisen är nästan klar så häller man bara av vattnet och rostar den, antingen på grillen eller i ugn, så att den får lite färg. När det är klart blandar man ihop potatisen med dressing och den sallad man tycker bäst om..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar