Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

onsdag 3 februari 2021

Lax med krämig penne och broccoli



Ett recept från Linas matkasse, gott! Och superlätt att göra!


4 portioner

Lax:
500 g laxfilé 
3/4 tsk salt
2 krm salt

Krämig pasta:
360 g penne
1/2 frp färskost 
Salt
Svartpeppar

Tillbehör:
1 broccoli
1 frp cocktailtomater 

Värm ugnen till 175°C (varmluft) eller 200°C (vanlig).

Lax: Lägg laxfilé i en smord ugnsform. Strö över salt och nymald svartpeppar. Tillaga mitt i ugnen 15-20 min, tills fisken är klar.

Koka pennepasta enligt anvisning på förpackningen. Spara 1 dl av pastavattnet till steg 5.

Skär broccoli i små buketter och låt koka med pastan de sista 2-3 min.

Krämig pasta: Rör ner färskost och det sparade pastavattnet i pastan. Smaka av med lite salt och rikligt med nymald svartpeppar.

Lägg upp cocktailtomater i en skål. Servera nystekt lax med krämig pennepasta och grönsaker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar