Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

tisdag 12 november 2013

Snabb hummus

Väldigt gott! Det var länge sen som jag åt hummus så jag tyckte att det var extra kul att göra. Jag och min barndomskompis åt det på baguetter med smör. Hade i 2 extra vitlöksklyftor, men det är ju en smaksak. 

Lite skumt recept på paketet måste jag ändå säga.. Paketet innehåller 260 gram, men receptet är på 250 gram... Löjligt, tror inte någon sparar 10 gram för att stå kvar o damma i skåpet. Jag hällde i rubbet! Men det blev å andra sidan alldeles för mycket för bara 2 personer, men det är lugnt, bara att frysa in!


4 port.

250 g GoGreen Ready in 5 Kikärter
2 vitlöksklyftor
4 msk pressad citron
1 msk spiskummin
1 dl olivolja
1,5 dl vatten
Salt och peppar efter behov

Koka kikärterna i 5-7 min och skölj av med kallt vatten. Mixa kikärterna till en fin röra med pressad vitlök, pressad citron, spiskummin, salt, peppar och olja. Tillsätt vatten och mixa till önskad konsistens. Smaka av med salt, peppar och eventuellt lite pressad citron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar