Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

torsdag 21 november 2013

Grön ärtsoppa

Sådär ja! Nu har jag testat alla produkterna jag fick av GoGreen! Väldigt smidigt att slippa blötlägga, väldigt nöjd! Kul med recepten på paketen också. Får se vad jag ska testa laga på det som blev över! Men det blir nog längre fram.. Har ätit linser och ärter varje dag nu känns det som! 
Hur som helst så var denna soppan också god! Påminde väldigt mycket om vanlig gul om jag ska vara ärlig.. Kände knappt nån skillnad! Förutom att jag hade i fläsk i den gula då. 

Ca 4 port.

1 dl hackad gul lök
1 msk färsk ingefära
2 msk smör
1 nypa timjan
4 dl GoGreen ready in 5 delade gröna ärter
6 dl grönsaksbuljong 
Senap, salt och peppar efter behov

Hacka löken och ingefäran. Smält smöret i en kastrull och fräs lök, ingefära och timjan någon minut. Tillsätt ärterna, fräs ca 1 minut och häll sedan på buljongen. Låt koka i ca 10 min och mixa sedan med en stavmixer ca 2 sekunder. Smaka av med salt, peppar och lite senap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar