Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

tisdag 12 november 2013

Linssoppa med thaismak

Först ut av varuproverna från GoGreen blev gröna linser. Receptet stod på baksidan.. Hade inget annat speciellt recept med gröna linser på lager, så tänkte testa det. 
Måste säga att det var verkligen lätt att göra, ni ser ju på första bilden vilka ingredienser som behövs... Själv hade jag nästan allt redan. Gott var det också, men blev lite väl mycket gryta över det, ska det vara soppa tycker jag att det ska vara mer vätska i.. Men det är ju bara att ha i lite extra om man vill det!



4 port.

2 morötter
1 rödlök
4 vitlöksklyftor
1 röd chili
2 msk riven färsk ingefära
2 msk thai curry
3 dl grönsaksbuljong
400 g kokosmjölk
2,5 dl GoGreen Ready in 5 Gröna linser
Olja, pressad lime, salt och peppar efter behov.

Skala och riv morötterna grovt, skiva rödlöken tunt. Hacka vitlök och chili. Fräs lök, morötter, chili, ingefära och curry i olja någon minut. Häll i buljong, kokosmjölk och linser. Koka ca 10-15 min. Smaka av med pressad lime salt och peppar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar