Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

måndag 25 november 2013

Jaktlåda

Min kärlek hittade detta receptet och sa att det här borde vi testa. Jag tyckte det lät gott, plus att jag hade älgfärs i frysen som jag lika gärna kunde använda till detta. Och jag måste säga att det var väldigt gott. Så gott att vi nästan hann äta upp allt innan jag kom på att jag måste ta en bild! Testa gärna, det var väldigt enkelt att göra.







ca 4 port.

300 gram färs (älg eller nöt)
2 paket bacon
6 dl spiralmakaroner, okokt
4 dl creme fraiche
6 msk ketchup eller chilisås
2 st buljongtärningar
5 dl grädde
½ st purjolök
ca 3 dl riven ost

Bryn köttfärs och bacon, salta och krydda efter behov och slå sedan över det i en stor skål. Hacka purjolöken och ha i skålen. Koka spiralmakaronerna som sedan slås över i samma skål. Blanda ihop allt och ha över i en gratängform. Koka ihop grädden, buljongtärningarna och creme fraichen. Tillsätt sedan ketchup eller chilisås. När det har kokat ihop, slå det över blandningen i gratängformen. Strö den rivna osten över och grädda i ugnen i cirka 30 minuter i 225 graders värme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar