Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

tisdag 12 november 2013

Chokladaprikoser

Ett recept ur Julgodis För små och stora sockerbagare av Johanna Westman. Gjorde detta receptet mest för att killarna på jobbet gillar torkad frukt som dadlar och sånt.. ska jag vara ärlig så tycker jag att dom blev lite tråkiga i smaken.. men alla gillar ju olika! (desto mer av tryffeln blir det till mig istället !)
 
 
20 st.
 
20 torkade aprikoser
100 g choklad, mörk, ljus eller vit
½ dl hackade hasselnötter eller karamellfärgat strössel
 
Smält chokladen i vattenbad eller på låg värme i mikro. Doppa aprikoserna till hälften i den smälta chokladen. Doppa dem sedan i strössel eller hackade nötter. Lägg upp aprikoserna på ett smörpapper och låt dem stelna. Förvara svalt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar