Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

torsdag 31 mars 2011

31 Mars Linssoppa

Kan inte minnas att jag någonsin har lagat något med linser, så det var verkligen på tiden att prova. Men tyvärr så blev jag inte så imponerad. Har inte varit så jätte förtjust i linser förr.. det är ju därför jag inte har köpt det. Och det kommer nog fortsätta så. Visst, det var ju inte äckligt, inte så som jag minns det som barn, men det var ju inte supergott heller. Men det var en helt okej enkel soppa. Gick verkligen supersnabbt att göra den. ..ska prova linsbiffar också. Det kanske är bättre!

ca 4 port.
2 msk olja
2 st gula lökar
3 dl röda linser
1 msk curry
4 st morötter
2 tärningar grönsaksbuljong
1,7 l vatten
salt och peppar
1 st lagerblad

Skala och strimla morötterna fint. Skala, finhacka och fräs lök och strimlade morötter tillsammans med curry i oljan. Skölj linserna och tillsätt dem. Häll på vatten, buljong och lagerblad, koka i ca 10 minuter eller tills linserna är mjuka. Smaka av med salt och peppar. Servera med bröd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar