Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

torsdag 3 mars 2011

3 Mars Rökt vildand med Bengans potatissallad

Minnena går tillbaka till sommaren 2006, först paintball med hela gänget... sen hem till Bengan och grilla. Det var en härlig dag, hur kul som helst. Perfekt sommarväder. Det var tider det..!
Vad jag mer minns från den kvällen, var att potatissalladen vad underbart god. Annars har jag ofta ätit krämig potatissallad baserad på gräddfil. Inte alls lika somrig och god som denna... Så nu har jag äntligen lyckats sno åt mig receptet. Kommer framöver att göra denna istället! Och jag rekommenderar att du gör det samma, för den är verkligen supersmarrig!

Till potatissalladen blev det rökt vildand.
Hade råkat missa att det stod rökt... hade sett framför mig att jag skulle göra köttet i ugnen med äppelklyftor, katrinplommon och en god skysås.. Men det fick bli helt nya planer när jag upptäckte att köttet var rökt.
Det var kul att prova vildand, gott var det, speciellt ihop med potatissalladen. Kändes lite extra somrigt med rökt kött..
Men sen kan jag inte påstå att det var något alldeles extra med just rökt vildand. Lite väl lyxigt med just vildand.. onödigt dyrt när det går lika bra med rostbiff.
Så om jag ska göra något på vildand igen, då blir det inte den färdig rökta varianten.

Bengans potatissallad , ca 2 port
2 msk olja
1 msk vitvinsvinäger
tsk senap
1 finhackad rödlök
salt och peppar
Harico verts
körsbärstomater i halvor
ca 4 st kalla potatisar skurna i bitar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar