Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

onsdag 2 mars 2011

2 Mars Rabarbersaft


Märkte att saftförådet minskat drastiskt, så det var bara att gå ner till frysboxen och plocka fram lite rabarber! Finns det något bättre än hemmagjord saft? Det är faktiskt inte så himla svårt, så se till att göra egen saft nu!

rabarber
1 dl vatten per liter rabarber
låt koka i 15 minuter

Sila av saften i saftduk
koka upp saften med 6 dl socker per liter avrunnen saft

Häll upp saften i varma flaskor, annars spricker dom!
+ ca ½ tsk atamon per liter


Ca 9 liter blev det denna gången. Supergott!
Rabarbersaft är ingen efterrätt, men jag älskar verkligen hemmagjord saft, så därför får den hamna under samma kategori som andra sötsaker som jag rekommenderar.

1 kommentar:

  1. Låter svingott!
    Det här lagade jag idag, var också svingott! Med kyckling till.

    http://www.kokaihop.se/recept/potatislada-pa-grekiskt-vis

    SvaraRadera