Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

torsdag 10 mars 2011

10 Mars Jeanettes kyckling på ruccolabädd

Ett tips från en klasskompis! Det är guld att jag har hittat några nya som jag kan få recept av, har redan avverkat mina vänner på hemmaplan;)
Det här receptet.. åhh mmmm.. grymt gott! Jeanette skrev att man gärna föräter sig på såsen.. kan inte annat än instämma. Så himla gott! Egentligen är det synd att äta så här god mat ensam.. men det var nästan tur att jag gjorde det.. Mer åt mig!!


Marinera köttet i chilisås, soja, olivolja och lite flytande honung och låt dra ett par timmar. Grilla gärna men man kan steka det likaväl.

Dela potatisen i klyftor och pressa/krossa vitlöksklyftor på en plåt och på med olivolja och salt/peppar, in i ugnen 200 grader och håll koll. Tar ca 40 min för att få dem krispiga.'

Koka sparrisen och lägg dem på ett fat som du lagt en bädd av ruccola på.

Sås:
5 dl cemé fraiche
En riven parmesanost (200 gr?)
Salt peppar
2 vitlösklyftor eller efter smak.

Häll såsen översparrisen eller ställ vid sidan.

1 kommentar: