Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

tisdag 22 mars 2011

22 Mars Engvalls falukorv

Min kusin tipsade om att det skulle finnas en väldigt god falukorv på hötorgshallen. Jag gick förbi hötorgshallen och kollade vad dom hade, tyvärr hade dom inte den hon tipsade om, men dom hade istället denna.
Det var egentligen inget speciellt med Engvalls falukorv, smakade precis som scans. Däremot tror jag att det var världens trevligaste slaktare som sålde korven till mig.
Det är kul att handla på hötorgshallen, inte bara för att dom som jobbar är så trevliga, utan dom kan så mycket inom sitt område.
Köpte även fjärsing och lake från fiskdisken, och en duva från kött och fågel avdelningen.
Sen har jag nog provat det mesta som jag har sett som går att köpa. Förutom hare, men det har pappa ligger i sin frys och väntar på att jag ska hämta.
..och gambas vet jag går att köpa på thai butiken här i lilla Rimbo. Har bara inte blivit av att jag har köpt det än.

3 kommentarer:

  1. Haha, vad kul att jag idag hittade lappen om din blogg och att jag precis gick in på den och ser att du samma dag nämner slaktarn... intressanta rätter ska nog prova på fläskfilèn... kul att du gillade servicen, du va en bra och trevlig kund... /slaktarn

    SvaraRadera
  2. Du vet väl att du var i Hötorgshallen och inte Kungshallen?

    SvaraRadera
  3. vilken miss från mitt håll! ska inte skriva kungshallen fler gånger! tack :)

    SvaraRadera