Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

torsdag 6 maj 2010

7 maj blodpudding

Här har vi den berömda blodpuddingen. Den gav mig kalla kårar när jag gick i skolan. Inte för att det är blod egentligen, utan mest för att den hade en sån ryslig lukt, konsistens och smak.
Men skam den som inte vågar prova, tänkte jag, och gjorde iordning den precis som man ska, med vitkål, bacon och lingonsylt. Och tack vare tillbehören, kan jag nog påstå att det var helt okej. Inte supersmarrigt, men jag fick ju inte några rysningar längre.
Men det är ju tur att jag har en kärlek mumsar i sig blodpudding, så han fick äta sig en måltid, och han fick mer än gärna ta med sig resterna till matlåda nästa dag. Jag blev bara glad över att bli av med den!
Tyvärr har jag nog inte blivit helt och hållet övertygad än, men det finns många blodpuddings-älskare där ute, så jag spar den till er.

3 kommentarer:

  1. Kära Kusin du får komma ner till Danmark till min egen slagtare Svendsen igen igen han gör världens bästa blodkorv...

    SvaraRadera
  2. du missade en klick med gräddfil till, det är pricken över i:et så att säga!

    SvaraRadera
  3. Anna är det ju så klart, inte Ann

    SvaraRadera