Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

onsdag 12 maj 2010

18 maj länkkorv

Jag undrar hur många sorters korv det finns egentligen? prinskorv, stekkorv, bratwurst, chorizo, varmkorv, wienerkorv, kabanoss, falukorv, dansk pölse, frukostkorv, stångkorv, bräckkorv, isterband, hotdogs... ja, dom hittar nog egentligen bara på en massa nya namn för att locka köpare känns det som ibland.



Men desto gladare blir ju jag! För det är ju inte helt lätt att komma på nya rätter hela tiden. Och är man uppvuxen på falukorv, ja då börjar man faktiskt längta efter den efter ett tag. (när jag bodde i usa i nio månader, då var det faktiskt falukorven jag saknade allra mest utav alla maträtter i sverige)


Så, när jag såg länkkorven sken jag nästan upp. Den ser ju till och med ut som falukorv! haha

Och den smakade exakt som falukorv också. Men till min fördel hade den ju fått namnet Länkkorv, därför räknar jag nu detta som en helt ny rätt. Länkkorv med stekt potatis och chilisås. Det är riktig gourmé det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar