Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

torsdag 6 maj 2010

6 maj stångkorv


Nu har jag tagit en paus i soppveckan, det blir lite långtråkigt annars. Men nu börjar vad jag ärligt skulle kunna kalla äckel-veckan. Eller prova på veckan?
För det finns ju massor med skumma grejer där nere på varuhyllorna, som man inte vågat köpa förut, för att det helt enkelt inte ser så inbjudande ut. Eller så har man provat det för massor med år sen och sedan dess inte velat äta det igen, som tex blodpudding. Har alltid sagt att jag inte gillar det. Men jag har ju egentligen inte ätit det på snart 15 år, så det kanske har ändrats sen dess?

Så på min inköpslista här i veckan stod det sådana härliga saker som; stångkorv, pölsa, blodpudding, sylta och bräckkorv. Det blev bara för mycket när jag såg bruna bönorna, så dom fick tappert vänta ett tag till.

Först ut blev i alla fall stångkorven.
Någon mystisk ganska så motbjudande grådassig korv, som bara pensionärer köper. Slog upp att den ska serveras med stekt potatis och ägg.
Försökte skiva stångkorven, men det gick inte så bra. Borde nog ha stekt den hel, för allt blev bara som en grynig massa i stekpannan. Men helt ärligt var det inte fy skam sen när jag smakade. Korven smakade som isterband ungefär. Och stekt ägg och potatis är ju alltid gott. Visserligen såg korv-massan inte så trevlig ut - nästan som att den redan hade ätits, om ni förstår vad jag menar.
Men då har man i alla fall provat stångkorv. För min del kommer den nog inte hamna på inköpslistan fler gånger, men jag kan nog inte påstå att det var äckligt heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar