Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

torsdag 18 december 2014

Amazin' Zinfandel

Fick ett superhärligt packet på posten!! Blir så himla glad när jag får sånna här presenter!! 
Vinet var tunt och lättdrucket. Till mat tycker jag att det passar bättre med mer kraftfulla viner.. Men ska man bara ta ett glas rött så funkar detta, speciellt på sommaren... Kändes somrigt på något vis. Eller så är det bara jag som förknippar mer "lättdrucket" vin med semestern.. ;) 


Det här är en äkta Zinfandel från Kalifornien. Den lanserades i Systembolagets beställningssortiment efter sommaren och har sålt så bra att den nu har bred distribution i det fasta sortimentet. Amazin' Zinfandel passar lika bra till glöggminglet som till julbordet och TV-soffans gottebord/ostbricka. Smaken är fruktig, ung och lite syltig med inslag av plommon, körsbär, lakrits och örter. Jättegod! 

Amazin' Zinfandel 

Artnr: 72534

Pris: 79 kr

Doft/smak: Ung, fruktig doft med inslag av röda bär, körsbär, örter, kryddor och ett visst mått av gräslighet. Fruktig och lite syltig smak med inslag av plommon, körsbär, lakrits och örter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar