Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

tisdag 1 november 2011

Carins Pumpasoppa

Fick lite kritik på min förra pumpasoppa :) Själv tycker jag att den andra är väldigt god också, men självklart så tar jag till mig kritiken och provar detta nya receptet som jag fick av Carin. Och jag måste säga att det var verkligen jättegott! Chilin och kanelen gav en jättegod smak. Och grädden gjorde den väldigt krämig och god.  Måste faktiskt erkänna att den var snäppet vassare än det andra receptet. Men jag tycker fortfarande att det andra inte var att förkasta. Smaken är som baken!
Hur som helst så tycker jag nog att parmesan och persilja ovanpå var ganska så onödigt. Fint för ögat, men tillförde inte så mycket i smakupplevelsen. Soppan var så god i sig som den var.
Tack för receptet!

1st morot 
1st potatis 
1 st gul lök 
2st vitlöksklyftor 
pumpa butternut
salt och peppar
chili
1 kanelstång
grädde
olja att steka i
1-2 matskedar balsamvinäger
parmesanost
persilja

Skala och tärna morot, lök, potatis och pumpa i lagom bitar. Fräs i olja och späd med vatten smaka av med salt, peppar och lite chilli. Lägg i en kanelstång. Låt koka tills det blivit mjukt. Tag bort kanelstång och mixa soppan. Späd med vatten och grädde till önskad tjocklek. Smaka av med balsamvinäger. Garnera med lite riven permesanost och persilja. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar