Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

onsdag 30 november 2011

Malins tomatsoppa

Ett tips från en läsare! Roligt! Det uppskattar jag verkligen! Så kul att folk hjälper mig med recept! Annars skulle jag ju inte kunna fortsätta med bloggen!
Denna soppan var supergod! Rekommenderar att du testar den! Men frågar du mig, så måste man inte mixa den, det är gott med lite tuggmotstånd! Eller så kan man alltid testa att slänga i några crutonger vid servering!

ca 2 port.
Tid: ca 20 min

1 grönsaksbuljongtärning
1 burk krossade tomater
3-4 vitlöksklyftor
ca 1 dl vispgrädde
1/2 burk ricottaost
1 msk tomatpuré
1 msk pizzakrydda
en stor nypa socker
salt &peppar
ev lite ketchup

Koka upp buljongtärningen med vatten. Mixa tomaterna och häll i.
Blanda i allt utom ricottan och puttra en stund. Sänk värmen och ha i ricottan och smaka sen av med salt & peppar.
Smaka av med lite ketchup, mjölk eller vatten och lite chilipulver om man vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar