Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

lördag 5 november 2011

Emilias lax

Ett till tips från en klasskamrat! Jag har tur som har en sån bra klass som ger mig en massa recept så att jag kan fortsätta med bloggen! Har fortfarande ett mål att lyckas locka till mig recept från alla i klassen. Nu är det ungefär hälften.
Självklart uppskattar jag även de tips jag får in från andra! Fortsätt gärna med det! I skrivande stund har jag 4  recept på lager, så det behövs fler!

Hur som helst, detta receptet var gott! Fisk borde man äta oftare!

Färsk lax
Smöra, salta, peppra och in i Ugnen på 225, ca 10-15 min, så den nästan är klar.

Hacka två tomater (ta bort kärnorna i mitten innan)
Hacka gul lök eller purjolök

Blanda ihop:
creme fraiche smaksatt med saffran och tomat
2 dl grädde
salt,
peppar
1 tsk sambal olek
1 matsked hummerfond
1-2 tsk tomatpuré
fryst eller färsk persillja.

Toppa laxen med löken och tomaterna, häll över röran och in i ugnen igen i ca 5-10 min.
Servera med potatismos, potatisgratäng eller ev. pressad potatis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar