Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

fredag 4 november 2011

Isabellas underbara cookies


Min fina klasskamrat bjöd på dom här en dag i skolan. Supergoda! Var bara tvungen att be om receptet.
Påminner om chocolate chip cookies lite. Prova gärna. Du kommer inte bli besviken!

200 g rumstempererat  smör
1 dl strösocker
2 dl farinsocker
1 ägg
5 dl vetemjöl
1 tsk bikarbonat
2 tsk vaniljsocker
½ tsk salt
4 dl hackad blandad vit, mörk och ljus choklad

Sätt ugnen på 175 grader. Smörj och mjöla en springform med löstagbara kanter, ca 25 cm i diameter. Rör smör, socker och farinsocker poröst. Tillsätt ägget. Blanda i mjöl, bikarbonat, vaniljsocker och salt. Tillsätt chokladen. Tryck ut degen i formen och grädda i ugnen i ca 30 min. Låt svalna på galler. Serveras antingen en stund efter gräddningen med glass eller grädde. Eller dagen efter som en cookie.

4 kommentarer:

  1. De här är GUDOMLIGA!

    SvaraRadera
  2. Bakade i söndags - kunde inte låta bli! Måndag morgon var allt slut ^^ Tim gillade den lika mycket som jag!

    SvaraRadera
  3. åh, dom är så goda! har själv laddat frysen med en kakburk, så jag kan plocka fram när jag får oväntat besök;)

    SvaraRadera