Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

måndag 14 november 2011

Sannas svamplasagne med keso


Ett tips från min kära vän Sanna. Helt okej lasagne, perfekt att bjuda på om man har någon vegetarian på besök. Men personligen tycker jag fortfarande att LJ´s lasagne är bäst! Den hittar ni under absolut-måste-göra-igen listan!

1-1½ paket lasagneplattor
3 liter blandad svamp
1 kruka persilja
4-5 vitlöksklyftor
50 g smör
olivolja
2 msk kinesisk soja
2 msk vetemjöl
½ dl mjölk
1 stor burk keso
50-200 g riven västerbottenost
2 ägg
färska kryddor efter behag tex basilika
mozzarellaost ca 2 paket

Hacka vitlök, persilja och fräs i smör och olivolja, tillsätt svampen och krydda med soja salt och peppar. Låt svampen koka tills det är ca 1 dl vätska kvar. Gör en redning av mjöl, mjölk och svampvätska, blanda ner i svampen och låt tjockna. Blanda ihop keso, ägg och västerbottenost (spara lite att toppa med). Späd gärna med mjölk om det blir för fast. Varva svamp, ost och lasagneplattor i en form.Toppa med mozzarella och västerbottenost samt färska kryddor. Grädda i 200 grader, folietäckt i ca 30 min sedan 20 min utan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar