Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

lördag 26 november 2011

Christers nyttiga pannkakor


Gjorde smarriga pannkakor med min vän ikväll. Väldigt mättande och goda! Annars brukar jag kunna slänga i mig massor med pannkakor, men dom här nyttiga orkade jag bara äta två av.
Prova gärna! Det var väldigt gott med kanel på. Det ska jag prova nästa gång jag gör mammas pannkaks recept (som ni hittar under favoriter från förr).

Christer tillägger att pannkakorna är nyttiga och bra för den som tränar och funkar bra att äta till frukost!
..själv kommer  jag nog inte börja äta dom här pannkakorna till frukost.. eller bli tränings narkoman för den delen heller! :) Men det var kul att prova, dom var faktiskt väldigt goda. Och så var det ju kul att laga mat tillsammans.. och få se hur Christer kunde briljera med att vända pannkakorna i luften!

3 st ägg
4 dl mjöl
8 dl mjölk
1 dl havregryn
1 dl dinkelflingor
½ dl linfrön
1 dl rågflingor
1 tsk salt
3 msk smör

tillbehör:
rårörda lingon
keso

smör att steka i
kanel

Blanda ihop alla ingredienserna i en bunke. Stek pannkakorna i en stekpanna med smör. Strö på lite kanel under stekningen.
Servera med rårörda lingon och keso.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar